Esther de Waard van Bloemenbureau Holland is nauw betrokken bij de campagne. Esther: “Tijdens deze crisis is eenzaamheid een groot probleem. Veel mensen zitten in een sociaal isolement. Met de bloemenboodschap willen we de wereld weer een beetje mooier kleuren. We merken dat men in tijden van crisis behoefte heeft aan een positief geluid. Daar zijn bloemen perfect voor. Ze hebben mooie kleuren en geuren en ze spreken de internationale taal van liefde, vriendschap, dankbaarheid, steun, troost en hoop. Daarom willen we deze boodschap nu delen. Dat er ook in deze zware tijden hoop is. Met onze bloemfiguren willen we ieders wereld een beetje mooier kleuren, hoe heftig het soms ook is.”
Bloemen spreken een krachtige taal en geven hoop en troost in deze tijden
Bloemenbureau Holland wil dat positieve geluid ook doorgeven aan de sector. Want ook de sierteeltsector heeft zwaar te leiden onder de Corona-crisis. De vraag naar bloemen is enorm gedaald en de export ligt nagenoeg stil. Ook zij verdienen een steuntje in de rug, geschreven in de taal van bloemen.
“Bloemen herinneren ons aan het feit dat de wereld ondanks alles nog steeds een mooie plek is.”
“In de bloemfiguren zitten maar liefst 200.000 stelen verwerkt. De campagne wordt erg goed ontvangen en de beelden van de bloemfiguren worden gedeeld over de hele wereld. De sector neemt deze boodschap over en helpt deze verder te verspreiden, want samen kunnen we de sector weer een boost geven.”